reklama

Buď vľúdny k Zemi, na ktorej žiješ

Fakt, že disponujeme najdokonalejším mozgom a myslením zo všetkého živého na Zemi, nás stavia do pozície jej vládcov. My však nie sme pánmi tejto planéty. Nie sme jej majiteľmi. Sme len jej návštevníkmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sedím pokojne za stolom, vedome si vychutnávam jedlo bez dotykov na telefón, či tablet. Nechcem si kaziť jedlo ich žiarením a prítomnú chvíľu deliť do viacerých činností. Mierny vánok z pootvoreného okna ku mne občas priletí a príjemne pohladí. Celkom pohodová časť dňa. Vychutnávam si prítomnú chvíľu všetkými zmyslami. Pozriem na podlahu a tam stredne veľký chrobáčik, prekračuje z nôžky na nožku ako pán :) Najprv ma vyľakal. Nečakala som totiž, že ho tu zbadám. To je môj problém nemám mať očakávania :) potom som zbytočne preľakaná a niekedy aj sklamaná. Taký je už údel ľudí s očakávaniami :) Vrátim sa však ku kamošovi z podlahy. Zohla som sa k nemu, chvíľu som ho pozorovala. Kedysi by som vzala servítku, zabalila ho do nej, rozpučila medzi prstami a spláchla do wecka. Viem, bola som killer a nie som za to na seba hrdá, ale odpúšťam si :) Teraz to bolo iné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zobrala som servítku, jemne som ho do nej zabalila, otvorila okno a pokúšala som sa o jednosmerný bungee jumping pre chrobáčika. Nejako sa mu však nechcelo dole z tej peknej žltej servítky. Nechcela som ho zagniaviť (pekné slovenské slovo :) tak som sa rozhodla pre iné dobrodružstvo venované stredne veľkému chrobáčikovi. Servítku som pustila z ruky. Poletovala smerom k zemi zo strany na stranu. Chrobáčik na nej sedel ako Aladin na svojom koberci. Verím tomu, že prežil. Znečistila som síce zem tou servítkou, ale ... zachránila život. Malý a krehký, ale život. Nie som zhúlená, ani na ničom nelegálnom nefičím, som zdravá a v pohode :) V hlave mám všetkých pohromade. To len soft vysvetlenie pre tých, čo sa netešia z maličkostí a zabúdajú na dieťa v sebe ;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je to však jeden život stredne veľkého chrobáka v porovnaní s tým množstvom úmyselne zabitých zvierat? Áno, máme na práci "dôležitejšie" veci ako zachraňovať chrobáčiky. Nasýtiť sa mŕtvymi zvieratami a ich stresom. Nechcem mudrovať ani poúčať. Chcem len vyjadriť svoj názor. 

Chráňme našu planétu a všetko živé na nej ako vlastný majetok, auto, či dom. Začnime maličkosťami: triedením odpadov, používaním prírodných hnojív, výrobkov vyrobených na prírodnej báze. Tým zmenšíme znečistenie ovzdušia, vodných tokov a zabránime úbytku rozmanitých druhov rastlín a živočíchov. Tým predĺžime aj život našej planéte Zem. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Správajme sa k našej Zemi s úctou, lebo

"Obloha zostane naveky modrá, Zem bude dlho pevná a na jar rozkvitne. Ale ako dlho budeš žiť ty, človeče?"

Li-Tai-Po/Hans Bethge/Gustav Mahler: Pijanská pieseň o smútku Zeme

A na záver, pekná skladba na zamyslenie od Juraja, ktorého pesničky som mohla spoznať na jednej zo skvelých prednášok Pala Baričáka. Veľký respect pred oboma. 

Zuzana Ceperková

Zuzana Ceperková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prekonala som sa, prekonávam a budem sa prekonávať. Lebo len ten, kto premôže sám seba je naozaj mocný. Verím v zdravý rozum, dobro v nás a tiež v to, že sa ľudia začnú rýchlejšie prebúdzať z tohto matrixu - začnú naozaj vidieť, cítiť, žiť. Zoznam autorových rubrík:  Zdravie nadovšetkoSpoločnosť naša každodenáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu